Miasto Wisła - oficjalna strona

Banner - kuligi
Banner - warunki narciarskie

Kalendarz imprez

Przejdź do wersji tekstowej kalendarium imprez
PN WT ŚR CZ PT SB ND
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Maj i czerwiec w „głębczańskiej czwórce”

28.06.2024

Dzień Europy w SP 4

8 maja odbył się w SP 4 w Wiśle Głębcach Dzień Europy. W tym roku było to szczególne wydarzenie, ponieważ kilka dni wcześniej, w całym kraju świętowaliśmy 20-lecie wejścia Polski do struktur unijnych. Impreza, w której wzięła udział cała szkoła, składała się z dwóch części. Pierwszą z nich były występy muzyczne dzieci i młodzieży. Uczniowie naszej szkoły śpiewali swoje utwory po polsku, angielsku, słowacku, niemiecku, francusku, hiszpańsku i portugalsku. Drugą częścią dnia był natomiast quiz dotyczący Unii Europejskiej, w którym reprezentanci klas   4-8 zmierzyli się z zagadnieniami zarówno historycznymi, jak i obecnym funkcjonowaniem związku. W końcowym rozrachunku pierwsze miejsce zajęła klasa 5, reprezentująca Słowację. Drugie miejsce zajęli ósmoklasiści, dla których był to pożegnalny występ w murach naszej szkoły, a trzecie miejsce przypadło klasie 4 z Irlandią w tle. Największe wrażenie zrobili jednak „zerówkowicze”, którzy w przepięknych strojach i berecikach francuskich, przenieśli nas swoim śpiewaniem wprost nad Sekwanę.

Wycieczka klas 2 i 3 do Cieszyna

Dnia 22 maja 2024 klasy 2 i 3 ZSP nr 1 w Wiśle pojechały pociągiem do Cieszyna. Uczniowie mogli podziwiać zabytki Cieszyna, iść szlakiem KOCIEJ SZAJKI, przejść przez Most Przyjaźni na Czeską stronę. Zobaczyć miejsce i skosztować pysznych Cieszyńskich kanapek.

Bogusława Melcer

Powiatowy Konkurs Recytatorski

Dnia 28 maja 2024 odbył się Powiatowy Konkurs Recytatorski. W kategorii przedszkola 3 miejsce zajęła Hanna Melcer a w kategorii klasy 1-3 Iga Wałach zajęła również 3 miejsce.

Dziewczynkom serdecznie gratulujemy!

Bogusława Melcer

Dzień Rodziny - Mama i tata najpiękniejsze słowo świata…

Dzień 29.05.2024r. był niewątpliwie niezwykłym dniem w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Wiśle.

O godzinie 9.00 spotkaliśmy się w sali gimnastycznej, by obejrzeć występy uczniów. Najpierw zaprezentowali się uczniowie różnych klas w scence regionalnej. Następnie wystąpili nasi najmłodsi, czyli uczniowie z przedszkola i zerówek, którzy zaśpiewali piękne piosenki dedykowane specjalnie dla mamy i taty. Później przyszła kolej na uczniów klas 1-3, którzy wspólnie wykonali utwór „Mama i tata najpiękniejsze słowo świata”. Wszyscy zaprezentowali się przepięknie. Po części oficjalnej rozeszliśmy się do klas, by móc dalej uczestniczyć w tym ważnym wydarzeniu.

Potem była już tylko zabawa. Mieliśmy okazję uczestniczyć w animacjach przygotowanych przez grupę dziewczyn z ZSGH w Wiśle. Układaliśmy puzzle, graliśmy w gry stolikowe. Mogliśmy obejrzeć i zakupić sobie jakieś książki podczas kiermaszu. Śpiewaliśmy, graliśmy w tenisa stołowego. Mogliśmy skorzystać z usług fryzjerskich i pomalować sobie włosy na różne kolory. Mamy wyczarowały na niektórych buźkach superbohaterów  i różne postacie z bajek oraz wykonały nam piękne tatuaże. W międzyczasie jedliśmy pyszne ciasto, watę cukrową, popcorn i lody. Zaś na boisku szkolnym pojawiły się dmuchańce, które niewątpliwie były główną atrakcją dnia.

Był to niewątpliwie wyjątkowy dzień w naszej szkole. Było głośno, radośnie i bardzo wesoło. Myślę, że godnie uczciliśmy Dzień Rodziny. Było wszystko, czego dzieciom potrzeba do szczęścia, ale chyba najważniejsze było to, że byliśmy tutaj wszyscy razem. Pani Dyrektor, nauczyciele, pracownicy szkoły, rodzice i uczniowie, czyli nasza wspaniała „Szkolna Rodzina”.

Agnieszka Paluszkiewicz

Szanowni Państwo,

za nami spotkanie z okazji Dnia Rodziny. Dzień był pełen wrażeń, atrakcji i niespodzianek. Dzieci, zarówno te młodsze, jak i nieco starsze, bawiły się znakomicie. Bardzo się cieszyliśmy, że tak liczna grupa rodziców przyjęła nasze zaproszenie i była w tym dniu razem z nami, a przede wszystkim ze swoimi dziećmi.

Bardzo dziękuję tym z Państwa, którzy włączyli się w pomoc w realizacji przedsięwzięcia: rodzicom za upieczenie ciast i dostarczenie owoców. Radzie Rodziców za zorganizowanie atrakcji i pokrycie kosztów wynajęcia dmuchanych zamków, popcornu i waty cukrowej, bigosu  oraz malowanie dzieciom  twarzy. Dziękuję też za aktywne współuczestniczenie w prowadzeniu spotkania.

Pani Danucie Wantulok dziękuję za zorganizowanie grupy wolontariuszy - uczniów ZSGH w Wiśle, którzy poprowadzili animacje, a do pana Pawła Brągiela kieruję podziękowania za zorganizowanie rikszy z lodami i sponsoring tych słodkości.

Pani fryzjerce,  Joannie Markuzel, dziękuję za przybycie do naszej szkoły i malowanie dzieciom włosów.

Nauczycielom szkoły i przedszkola, którzy przygotowali stacje zabaw oraz sprawowali opiekę nad swoimi uczniami i aktywnie włączali się w sprawne przeprowadzanie konkurencji czy gier dziękuję za współorganizację naszej imprezy.

Pracownikom obsługi dziękuję za pomoc w przygotowaniu szkoły do przyjęcia gości, przygotowanie bigosu, pomoc w przeprowadzeniu konkurencji ruchowych i pomoc w obsłudze, szczególnie najmłodszych dzieci.

Przygotowanie i przeprowadzenie uroczystości było możliwe i  udało się dzięki Państwa pomocy i wzajemnej współpracy. Z rozmów z dziećmi wiem, ze był to dla nich radosny i wspaniały dzień, z czego ogromnie się cieszymy.

Barbara Stefańska

Wycieczka klas 1 do Żor

Dnia 13 czerwca klasa 1a i 1b pojechały na wycieczkę do Żor. Dzieci zwiedziły Muzeum Ognia oraz były w Muzeum Miejskim. W Muzeum Ognia uczestniczyły w warsztatach – samodzielnie wykonywały świeczki z węzy pszczelej, która jest dobrodziejstwem ofiarowanym ludziom przez pszczoły. Warsztaty te połączone były z edukacją, podczas której dzieci rozwijały swoje umiejętności manualne oraz poznawały właściwości woskowej świecy. Kolejnym etapem było zapoznanie się z różnymi strefami: naukową, duchową, żywiołu oraz historyczną. Dzieci zapoznawały się z eksperymentami, interaktywnymi grami i praktycznymi ciekawostkami. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Miejskiego. W tym muzeum dzieci obejrzały stałą wystawę „Polskie Poznawanie Świata”. Dzieci mogły zapoznać się ze strojami, instrumentami muzycznymi, sztuką, kulturą innych państw oraz innych kontynentów. Każde dziecko mogło zagrać na prawdziwym bębnie z Afryki oraz przebrać się w afrykański strój. Nagrodą za wytrwałość podczas wycieczki były lody na rynku miasta. Pogoda dopisała, wszyscy szczęśliwi i zmęczeni wrócili do szkoły.

Wychowawczyni klasy 1a Weronika Karch i 1b Barbara Szot

Pirat Dyplomata w SP 4 w Wiśle

W dniu 17.06 odwiedził naszą szkołę podróżnik Piotr Kilian, znany ze swoich internetowych relacji jako Pirat Dyplomata. Pasjonat podróży, który zwiedził już 45 krajów, zabrał nas w dwie zupełnie różne wyprawy. Najpierw byliśmy na Grenlandii, a później klimat zmienił się na dużo gorętszy za sprawą opowieści o Australii. Pierwsza grenlandzka część naszego spotkania pokazała nam umiejętności przetrwania w klimacie surowym, mroźnym i śnieżnym, beż żadnych udogodnień życiowych, w małym dwuosobowym namiocie targanym przez silne północne wiatry. Były też przepiękne zdjęcia lodowca, oraz lokalna kuchnia, której elementem był obiad z renifera. Druga część zajęć przeniosła nas do kraju kangurów i misiów koala. Nasz podróżnik odbył tą wyprawę głównie z pobudek patriotycznych, które to objawiły się spotkaniami w szkołach i instytucjach polonijnych, zgłębieniem życia i odkryć Pawła Edmunda Strzeleckiego, polskiego odkrywcy, oraz trzykrotnym wyjściem na najwyższy szczyt Australii, Górę Kościuszki, z czego ostatnia próba odbyła się w Święto Niepodległości Polski. Opowieści, fotografie czy filmiki, bardzo zainteresowały dzieci z naszej szkoły, które u progu wakacji również miały pełno planów na letnie podróże, te bliższe lub dalsze. Piotrze,  dziękujemy i życzymy powodzenia w dalszych podróżach, tym razem jak wiemy na Islandię.

Historia i nowoczesność, czyli SP 4 w Grodzie Kraka

19 czerwca klasy: 4 i 5, pod opieką swoich nauczycieli, wyruszyły na wycieczkę do Krakowa. Nie była to jednak typowa wycieczka bazująca tylko na zwiedzaniu miasta, ponieważ dwa główne punkty programu wyjazdu do Grodu Kraka, oparte były o udanie się w podziemia Sukiennic oraz warsztaty lotnicze w Balicach. Muzeum Krakowa znajdujące się pod płytą rynku, zrobiło na nas ogromne wrażenie. Podróż do średniowiecznej przeszłości, gdzie mogliśmy podziwiać osobiste przyrządy dnia codziennego, czy zabudowę miasta, mające kilkaset, a nawet ponad tysiąc lat, było niesamowitym doświadczeniem historii nie tylko miasta Krakowa, ale wręcz całej naszej Ojczyzny. Wsparte to wszystko nowoczesną technologią multimedialną, pokazało jak można w ciekawy sposób uczyć historii. Drugą częścią naszej wyprawy było odwiedzenie Centrum Edukacji Lotniczej, przy lotnisku Balice, gdzie uczyliśmy się latać symulatorem, drukować karty pokładowe, przechodzić przez wszystkie procedury check-in oraz będąc już na pokładzie samolotu, a także czego nie wolno brać na pokład, szczególnie podczas powrotów z krajów orientalnych, gdzie procedury wywożenia tzw. „pamiątek” są bardzo restrykcyjne. Na koniec dnia oglądaliśmy przylatujące i odlatujące samoloty z płyty krakowskiego lotniska.

Ogromne podziękowania dla biura podroży Watra za sprawną i miłą opiekę nad nami w tym dniu.

Jak spędzisz tutaj czas?

Baner Aktywnie pozytywnie
Banner Rodzinnie goscinnie
Baner na edukowaniu i harcowaniu