Centrum Informacji
Turystycznej
Wisła Plac Hoffa 3, kom. 791 400 485
tel. (33) 855 34 56
Oficjalna strona Wisły przeszła gruntowny lifting. Nowy serwis jest dostosowany do potrzeb osób słabowidzących i niewidomych, wykonano ją zgodnie z wytycznymi WCAG 2.0. Ale to nie jedyna zmiana.
Przygotowany jest całkowicie nowy serwis, który podzielony jest na strefę MIESZKAŃCA i strefę TURYSTY. Każdy z tego podziału może korzystać, szukając interesujących go treści. Niekoniecznie turystę interesuje zagubiony pies, a mieszkańca być może jakieś wydarzenie. Zachęcam do częstego korzystania z naszego serwisu, nie tylko przy wykorzystaniu komputerów i laptopów – mówi Tomasz Bujok, burmistrz Wisły.
Nowa strona Wisły jest responsywna, przystosowana do urządzeń mobilnych. Pozytywną zmianę z pewnością docenią użytkownicy szukający informacji korzystając ze smartfonów i tabletów.
Szczególnie dla nas ważne było dostosowanie się do obowiązujących wytycznych. Nowa odsłona naszej strony jest przyjazna dla osób z różnymi dysfunkcjami. Cieszymy się, że bez problemu korzystać z niej mogą osoby niewidome. Z myślą o nich przygotowana została wyszukiwarka w górnej części zarówno strefy mieszkańca jak i turysty. Także osoby słabowidzące zauważą pozytywne zmiany. Mogą dostosować do swoich potrzeb wielkość czcionki i zarządzać kontrastem. Jednym z kluczowych kryteriów przy wyborze wykonawcy nowego serwisu naszej strony było doświadczenie w przygotowywaniu stron zgodnych z wytycznymi WCAG 2.0. Agencja Optimal IT ze Skoczowa przedstawiła najkorzystniejszą ofertę i wspomniane doświadczenie posiada – podkreśla Ewa Zarychta, kierownik Referatu Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Wiśle.
Dołożono wszelkich starań, by nowy serwis był przyjazny i intuicyjny dla użytkowników. Mieszkańcy dowiedzieć się mogą praktycznych informacji, m.in. w zakładce „Sprawy Społeczne” umieszczono wiadomości, gdzie i kto może skorzystać z porad prawnych. Zakładka „Miasto” to kopalnia wiedzy związanej z Urzędem Miasta, Radą Miasta, ale także cenne źródło informacji o samej Wiśle. Z kolei „Stefa Turysty” pozwala zapoznać się m.in. z relacjami z wydarzeń, atrakcjami naszego miasta, propozycjami spędzenia czasu. W obu strefach nie brakuje pięknych zdjęć i praktycznego kalendarium. - Zachęcamy wszystkich do odkrywania nowej strony. Otwarci jesteśmy na sugestie, uwagi, opinie. Serwis ten ma służyć naszym mieszkańcom i gościom – podkreśla Ewa Zarychta.