Miasto Wisła - oficjalna strona

Wisła zimą

Banner - wyciąg narciarski
Banner - trasy biegowe
Banner - kuligi
Banner - warunki narciarskie

Kalendarz imprez

Przejdź do wersji tekstowej kalendarium imprez
PN WT ŚR CZ PT SB ND
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Szwedzi wygrali 67. Rajd Wisły

3.10.2022

Rajd Wisły jest jednym z najstarszych wyścigów samochodowych w Polsce. W tym roku rozegrano już sześćdziesiątą siódmą edycję, a po siedmiu latach przerwy ponownie był jedną z rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Honorowy start odbył się w piątek o godzinie 16:00 na wiślańskim rynku, a ściganie poprzedziła uroczystość odsłonięcia tablicy w Alei Gwiazd Sportu poświęconej naszemu wiślańskiemu kierowcy i pilotowi rajdowemu - Zbigniewowi Cieślarowi. 

Następnie na dobre rozpoczęło się ściganie, co przy deszczowej i mglistej aurze wymagało nie lada umiejętności i koncentracji od załóg. Zwłaszcza, że część odcinków specjalnych na terenie Wisły odbywała się już po zmroku. Na trasach można było spotkać całkiem spore grono kibiców spragnione ścigania na najwyższym poziomie na naszym terenie. 

Po dwóch dniach zmagań ostatecznie 67. Rajd Wisły wygrali Tom Kristensson i Andreas Johansson (Hyundai i20 R5). Szwedzi pokonali najszybciej osiem z dziesięciu odcinków specjalnych i zdeklasowali konkurencję. Na drugiej pozycji uplasowali się Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (+1:14,4 s, Škoda Fabia Rally2 Evo), którzy wygrali pozostałe dwa odcinki specjalne. Podium w Wiśle uzupełnili Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (+2:10,6 s, Škoda Fabia Rally2 Evo).

Kristensson i Johansson nie mieli sobie równych podczas piątkowych i sobotnich etapów. Reprezentanci KOWAX 2BRALLY Racing wystartowali po etapach z piątku z przewagą niespełna 9 sekund, a sobotnie zmagania ukończyli dokładając ponad minutę kolejnej z załóg. Do końca toczył się bój o drugą pozycję, którą do dziewiątego odcinka specjalnego zajmowali Wróblewski i Wróbel. Zwycięzcy pierwszej tegorocznej rundy RSMP zmagali się dzisiaj z problemami z silnikiem i ostatecznie uplasowali się na najniższym stopniu podium. Drugie miejsce wywalczyli Grzyb i Binięda, którzy zachowali szanse na walkę o tytuł mistrzowski.

Za podium uplasowali się Zbigniew Gabryś i Daniel Dymurski (+3:38,1 s, Škoda Fabia Rally2 Evo), którzy szanse na trzecie miejsce stracili podczas finałowego Power Stage, gdy wypadli z trasy i długo szukali drogi wyjazdowej z pola. W pierwszej piątce sklasyfikowani zostali także Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (+5:32,7 s), którzy zadebiutowali w nowym dla siebie samochodzie, Škodzie Fabii Rally2 Evo.

Wysokie szóste miejsce zajęli jadący Fordem Fiestą Rally3 Kamil Bolek i Łukasz Jastrzębski (+6:34,8 s), wygrywając klasę 3. Za nimi uplasowali się Adam Sroka i Patryk Kielar, zwycięzcy kategorii 2WD oraz klasy 4 (+8:45,6 s, Peugeot 208 Rally4). Do dziewiątego odcinka specjalnego w tej kategorii prowadzili Jacek Sobczak i Michał Marczewski (Porsche 911 GT3), jednak problemy na trasie skutkowały sporą stratą i wypadnięciem z pierwszej dziesiątki. Ta próba okazała się również pechowa dla Jarosława i Marcina Szejów, których Hyundai i20 R5 uległ awarii. Do tego momentu zajmowali dobre, czwarte miejsce w generalce.

Ósmą pozycję zajęli goście z Czech, Petr Zedník i Olga Zedníková, tracąc 10:04,7 s (Ford Fiesta Rally2), dziewiątą Marcin Kowal i Sebastian Lenkowski (+10:59,6 s, Ford Fiesta Rally3). Pierwszą dziesiątkę zamknęli Marek Nowak i Adam Grzelka (+12:14,4 s, Opel Corsa Rally4). Więcej wyników znajduje się tutaj.

 

MOTUL Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Po piątkowym etapie na czele klasyfikacji generalnej w MOTUL HRSMP byli Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4), którzy o blisko 40 sekund pokonywali duet Grzegorz Olchawski i Przemysław Bosek (Audi Quattro). Na trzeciej pozycji plasowali się Marek Suder i Marcin Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4). Aktualni mistrzowie Polski wzięli się do odrabiania strat od samego początku sobotniego etapu i nie mieli sobie równych. Wygrali pięć z sześciu odcinków specjalnych i zwyciężyli w 67. Rajdzie Wisły, pokonując o 34,3 sekundy duet Grzelewski/Niedbała i o 4 minuty 45,3 s Olchawskiego z Boskiem. Więcej wyników tutaj.

 

Rajdowe Mistrzostwa Południa i Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska

Sobotę najlepiej rozpoczęli Marcin Pogorzelski i Krzysztof Grzesik (Citroen C2 GT), którzy wygrali pierwszy przejazd odcinka Laliki i wyszli na prowadzenie. Na kolejnej próbie stracili jednak blisko 50 sekund i główną rolę do końca dnia odegrali już Maciej Hawro z Wojciechem Kolaczkiem (Honda Civic VTi EG6). Liderzy tabeli sezonu wygrali do końca wszystkie próby i pewnie zwyciężyli w łączonej rundzie Rajdowych Mistrzostw Południa oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Na drugiej pozycji sklasyfikowano Pogorzelskiego z Grzesikiem (+53,1 s), a na najniższym stopniu podium stanęli Marcin Gluza z Kamilą Klaczańską (+1:20,6 s, Honda Civic VTi EG6). Warto zaznaczyć, że bardzo wysokie, czwarte miejsce zajęli Damian Boncela i Jacek Wasilewski (+3:09,7 s), jadący Kią Picanto II RallyN klasy RN3. Więcej wyników tutaj.

 

Więcej zdjęć i bieżących relacji na www.facebook.com/RajdWisly 

Filmowe fragmenty tegorocznego rajdu do obejrzenia poniżej:


Jak spędzisz tutaj czas?

Baner Aktywnie pozytywnie
Banner Rodzinnie goscinnie
Baner na edukowaniu i harcowaniu
Baner na konferencji
Baner Mapa miasta
Baner Kamera internetowa
Baner baza noclegowa
Baner Baza wyciągi

Partnerzy

Herb miasta Nepomuk
Herb miasta Jablunkov
Herb miasta Rheinhausen
Herb miasta Hukvaldy
Herb miasta Bullylesmines
Herb miasta Coka
Herb gminy Jastarnia
Herb miasta Szczyrk
Herb miasta Brenna
Herb gminy Istebna
Herb miasta Ustroń
Copyright © by Urząd Miasta Wisła 2024
Polityka prywatności i cookies Deklaracja dostępności
Realizacja: Agencja Marketingu Internetowego
//widget pogodowy