Miasto Wisła - oficjalna strona

ZSP nr 1 na warsztatach ekologicznych

26.09.2022

W dniach od 12 do 14 września 2022r. uczniowie klas I-VIII z ZSPnr1 w Wiśle udali się na wycieczki do pobliskiego Skoczowa. Gdzie przez kolejne trzy dni mieli możliwość uczestniczyć w zajęciach ekologicznych w nowo otwartym centrum, najpierw na Rynku 3 a później spacer ścieżką dydaktyczno-przyrodniczą a Parku Leśnym Górny Bór.
Oto sprawozdanie uczennicy Oliwii Pilch z klasy 8B z wycieczki do Skoczowa.
„ Ze szkoły wyjechaliśmy około 8 rano. Gdy autobus zaparkował udaliśmy się na Rynek w Skoczowie, a później do znajdującego się w nim Centrum Edukacji Ekologicznej. Weszliśmy do pomieszczenia, gdzie zostawiliśmy nasze rzeczy. Część z nas poszła zwiedzać sale, a część została i usiadła przy stołach. Pani zaczęła bardzo ciekawie opowiadać o ziarnach m.in. o pszenicy, owsie, słoneczniku czy np. grochu. Pokazała nam jak wyglądają i opowiedziała o ich właściwościach.
Następnie zaczęliśmy piec ciasteczka owsiane. Przepis był bardzo prosty, a ciasteczka przepyszne. Nawet wielu chłopakom się podobało.
Kiedy przyszła reszta grupy, my poszliśmy zwiedzać sale. Zaczęliśmy od sali na parterze, która ukazywała życie pszczół, a także zróżnicowanie roślinności w lesie. Znajdowało się tam coś na wzór szklarni, do której wkładało się głowę i można było poczuć się, jak kret wychodzący na powierzchnię. Bardzo fajnie było pokazane różne ukorzenienie roślin, przez podświetlanie każdego z nich.
W sali na piętrze rozmawialiśmy o zdrowym żywieniu. Pani bardzo ciekawie opowiadała o tym, jakie skutki może mieć, to co jemy. Siedzieliśmy tam na fajnych drewnianych schodkach i słuchaliśmy. Następna sala była związana ze smogiem i z zanieczyszczaniem powietrza. Były tam tablice, na których były bardzo ciekawe i formacje, ale wielu z nas nie było nimi zainteresowanych. Następna sala była o wodzie, topnieniu lodowców oraz o śmieciach. Można było poczytać o tym jak działa oczyszczalnia ścieków. Następnie były ryby oraz płazy i również czytanie. Później sala dotycząca drzew, jak wyglądają, jakie mają liście i owoce. Mnie zaciekawiła wystawa o ptasich jajkach i ich gniazdach. Bardzo fajnie było zobaczyć jakie różne jajka składają ptaki. Np. jeden z ptaków znosi niebieska czarne jajko, a inny niebieskie wręcz trochę pastelowe.
Wróciliśmy do reszty grupy i poszliśmy pieszo na Górny Bór, gdzie obeszliśmy jezioro. Po drodze mijaliśmy wile ciekawych tablic, które trzeba było czytać. Na końcu zobaczyliśmy zegar słoneczny, ale niestety słońca nie było.
Udaliśmy się do autobusu i wróciliśmy do szkoły. Bardzo fajna i ciekawa wycieczka. Liczę, że będzie ich o wiele więcej” Wycieczki to ciekawa odskocznia od zajęć w szkole, dlatego cieszą się zainteresowaniem uczniów. Tym bardziej, że w naszej okolicy jest wiele atrakcyjnych zakątków.

Renata Broda

Kalendarz imprez

Przejdź do wersji tekstowej kalendarium imprez

Jak spędzisz tutaj czas?

Baner Aktywnie pozytywnie
Banner Rodzinnie goscinnie
Baner na edukowaniu i harcowaniu