Centrum Informacji
Turystycznej
Wisła Plac Hoffa 3, kom. 791 400 485
tel. (33) 855 34 56
Dwie wiślańskie podstawówki – SP1 i SP5, od kilku miesięcy realizują projekt unijny pn. „Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym w Gminie Wisła”. Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych uczniów poprzez zapewnienie im dodatkowych zajęć odpowiadających na indywidualne potrzeby i umożliwiających rozwój indywidualnego potencjału.
Szkoła Podstawowa nr 5 realizuje zajęcia w ramach wsparcia uczniów z trudnościami - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki, działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży oraz wsparcia uczniów uzdolnionych- "Matematyka – czas na TIKa", zajęcia rozwijające uzdolnienia z matematyki, kółko informatyczne, "Małe orbity", "Drukuj w 3D", kółko geograficzne.
Dzięki udziałowi szkoły w projekcie udało się przeprowadzić modernizację pracowni informatycznej. Wykonano generalny remont sali, doposażono w nowe meble oraz zakupiono sprzęt do zajęć komputerowych, takie jak tablety, drukarki, laptopy, klocki Lego i Gigo, wykorzystywane za zajęciach kółka informatycznego.
Na zajęciach rozwijających uzdolnienia z matematyki oraz zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki dzieci oswajają cyfry, dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie w formie prostych zabaw, gier i codziennych czynności. Wykorzystywane są gry planszowe, układanki Schubitrix, klocki matematyczne z kartami zadań, tablety, gry Sudoku zakupione w ramach projektu, przez co uczniowie widzą, że matematyka potrafi być przyjemną i ciekawą zabawą.
Na kółku geograficznym uczniowie rozwijają swoje zainteresowania geograficzne -tworzą plakaty, prezentacje, pracują z mapami i atlasami. Wielkim zainteresowaniem cieszą się zajęcia z wykorzystaniem tabletów oraz gogli VR.
Działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży mają przede wszystkim na celu wzmocnienie samooceny uczniów, wdrożenie zachowań społecznie akceptowanych i pożądanych oraz integrację dzieci. Dzięki wykorzystaniu programu multimedialnego "Moc emocji" uczniowie poznają zasady zachowania w różnych sytuacjach, poznają swoje mocne strony oraz uczą się rozpoznawać i nazywać swoje emocje.
W ramach zajęć „Drukuj w 3D” uczniowie tworzą projekty w przestrzeni 3D korzystając z tabletów. Wykonują również modele długopisami 3D.
Pakiet edukacyjno-terapeutyczny „mTalent” wykorzystywany jest na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.
„Matematyka - czas na TIK-a” to zajęcia dla uczniów klasy 7, na których doskonalą kompetencje matematyczno-informatyczne, tworzą matematyczne gry planszowe dzięki wykorzystaniu tabletów, brył matematycznych i drukarek.
Na zajęciach "Małe orbity" wykorzystywane są między innymi klocki Gigo-energia słoneczna, wodna, wiatrowa, warsztat robotyki, zestaw do programowania oraz modele atomów.
Również Szkoła Podstawowa Nr 1 realizuje szeroki wachlarz dodatkowych zajęć wspierających rozwój uczniów. Są to zajęcia dedykowane uczniom szczególnie uzdolnionym: zajęcia przyrodnicze, z biologii oraz języka angielskiego, oraz zajęcia skierowane do uczniów z trudnościami edukacyjnymi: zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, rozwijające umiejętności społeczno-komunikacyjne, logopedyczne, dydaktyczno-wyrównawcze, rekreacyjno-sportowe, teatralno-literackie, integracyjne, indywidualne zajęcia z psychologiem. Placówka została doposażona głównie w nowoczesne monitory interaktywne, które są wykorzystywane do prowadzenia zajęć. Zakupiono również gogle VR, które angażują użytkowników poprzez zadania, wymagają aktywnego poruszania, dają możliwość odbywania wirtualnych spacerów w wirtualnej przestrzeni 360’ oraz fizycznej manipulacji obiektami. Dzięki komponentom tematycznym takich jak Matematyka, Biologia czy Fizyka znacząco wpływają na jakość nauczania oraz zaangażowanie uczniów. Od zwiększenia motywacji, poprzez poprawę wyników w nauce, aż po wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwój umiejętności społecznych - VR otwiera nowe możliwości, które warto wykorzystywać. Dzięki immersyjnym doświadczeniom, spersonalizowanym lekcjom oraz innowacyjnym metodom nauczania, VR ma potencjał, by zmieniać współczesną edukację i uczynić ją bardziej efektywną oraz satysfakcjonującą dla uczniów.