Centrum Informacji
Turystycznej
Wisła Plac Hoffa 3, kom. 791 400 485
tel. (33) 855 34 56
Zapraszamy do Liceum Ogólnokształcącego im Pawła Stalmacha w Wiśle, szkoły o ponad 70. letniej tradycji, której motto brzmi: Jakość i entuzjazm!
W roku szkolnym 2017/2018 proponujemy młodzieży następujące rozszerzenia:
Trening e-sportowy
Jest to kierunkowy przedmiot, na który przewidziano 2 godziny tygodniowo w całym cyklu kształcenia. Zajęcia realizowane będą w oparciu o program autorski opracowany przez profesjonalnego trenera Kamila Tarkę. Realizacja treści nauczania zawarta jest w blokach tematycznych. Dodatkowo uczniowie będą pod stałą kontrolą przez Internet w czasie przerwy między zajęciami w celu uniknięcia zbyt wysokiej motywacji do gry i uzależnienia tj. np. gry po nocach. Mamy nadzieję, że spośród uczniów klasy e-sportowej uda nam się wyłowić również utalentowanych programistów czy komentatorów e-sportowych.
Celem naszego projektu jest propagowanie sportów elektronicznych w sposób profesjonalny, czyli edukacja młodzieży z uświadamianiem jak wielkim zagrożeniem jest nieumiejętne korzystanie z Internetu ze wskazaniem na zajęcia sportowe oraz pedagogiczne dając szansę ogólnego rozwoju młodego człowieka. Tym sposobem odrywamy młodych ludzi od ciągłego wielogodzinnego martwego spędzania czasu przed komputerem.
Czym jest sport elektroniczny?
Sporty elektroniczne to rywalizacja za pomocą komputera czy konsoli i gier video w trybie multiplayer (czyli z innymi użytkownikami), za pośrednictwem połączenia internetowego lub sieciowego-LAN. Rozgrywki z wykorzystaniem gier komputerowych są oficjalnie uznaną dyscypliną sportu w wielu krajach: Chiny, Rosja, Brazylia, Włochy, Dania, Bułgaria, Korea, USA. Na Olimpiadzie w Pekinie sporty elektroniczne zostały zaprezentowane jako pokazowa dyscyplina sportowa.
Szeroki zakres wiedzy i umiejętności z zakresu gier komputerowych zwiększa szanse edukacyjne uczniów oraz szanse na rynku pracy. W świetle najnowszych przeprowadzonych badań dotyczących graczy komputerowych wyniki są jednoznaczne: czym lepszy gracz tym lepsza pamięć, uwaga, koncentracja, szybkość przetwarzania informacji, czujność, opanowanie emocjonalne, umiejętność wyjaśniania i porozumienia się czy orientacja w przestrzeni.
Zapraszamy do "Stalmacha" - szkoły z przyszłością!
Janina Podżorska